Korang Sahabat Aku Paling Best (^_^)y

Tuesday, February 22, 2011

Kata-kata untuk sahabat

semua org ada sahabat...tak kira lelaki atau perempuan, tua atau muda, ... n kte taw kte tak leh idop sorg2...n sahabat la yg membantu kita tak kira lah time lepas, sekarang atau pun masa depan...
kat sni ada 11 kata-kata mutiara yg ak petik n pilih untuk renungan bersama..insyaAllah



1. Sebaik-baik sahabat ialah yang elok dalam perangai dan budi pekerti.

2. Apabila temanmu berubah dan bertukar keadaannya,jangan engkau tinggalkan dia,kerana sekali ia   membengkok dan sekali ia melurus.

3. Kalau engkau ramai sahabat bersyukurlah!Lantaran ramai orang yang menghargai dan memperhatikan engkau,tandanya harga dirimu mahal dan timbangannya berat.

4. Manusia yang paling lemah ialah orang yang tidak sanggup mencari teman dan paling lemah daripada itu ialah orang yang menyia-yiakan teman yang diperolehinnya.

6. Sahabat sejati adalah orang-orang yang dapat berkata-kata benar denganmu, dan bukan orang-orang yang dapat membenarkan kata-katamu.

7. Anjing yang garang itu lebih baik daripada sahabat yang khianat.

8. Sahabat sering menjadi musuh.Oleh itu berhati-hatilah memilih sahabat.

9. Bersahabatlah dengan hatimu terlebih dahulu daripada bersahabat dengan orang lain.

10. Manusia memang selalu lalai memperhitungkannya bahawa dia bersalah.Setelah datang malapetaka dengan tiba-tiba dia mejadi bingung,lalu menyalahkan orang lain atau menyalahkan takdir.

11. Mustahil bahawa yang salah akan dapat bertahan lama.Mempertahankan yang batil,sama seperti menunda kekalahan


memilih sahabat biarlah berhati2 dan semoga sahabatku sekarang bukan terdiri drpd sahabat yg khianat, tikam belakang dan suka menjatohkan sahabat..amin

biarlah susah senang bersama..itu lebih baek..=)

2 comments: